De titel zegt het al; als Internationaal Service Coördinator ben jij verantwoordelijk voor het verlenen van service aan alle internationale dealers! En dat is geen simpele taak.
Deze dealers zitten over de hele wereld verspreid, daarom is het ook belangrijk dat je in ieder geval ook in het Engels en Duits kan communiceren. Dealers komen bij jou met uiteenlopende, vaak technische vragen. Een machine die plots niet werkt, onderdelen die vervangen moeten worden, software die niet meer de juiste gegevens toont én vragen over bijvoorbeeld garantie. Jij hebt het gesprek met de dealer en gaat op zoek naar het juiste antwoord. Dit antwoord achterhaal jij door middel van jouw eigen technische inzicht, of haal je bij jouw collega’s in de organisatie (zoals bij R&D en Engineering) en daar waar nodig bij onze toeleveranciers. Uiteraard biedt dit in sommige gevallen ook weer een commerciële kans, waar jij vervolgens best gebruik van mag maken ;).
Maar in deze functie bied je niet alleen de service op het moment dat de vragen zich voordoen. Zo ontwikkel en geef je bijvoorbeeld ook de trainingen wanneer er nieuwe producten op de markt worden gebracht, waarvoor de dealers naar Nederland komen. Ook is er nog veel ruimte om te professionaliseren. Denk bijvoorbeeld aan;
ROM bv is wereldwijd marktleider op het gebied van hogedrukreiniging, deze producten produceren en verkopen zij zelf. Met vestigingen in 4 verschillende landen (o.a. productie in Tsjechië en het hoofdkantoor in Barneveld) bedient ROM haar klanten, wereldwijd. ROM bv is onderdeel van de KOKS Groep, gevestigd in Alkmaar. ROM bv is een zelfstandig opererende organisatie, maar maakt wel gebruik van een aantal corporate diensten van de KOKS Groep.
Op dit moment werken er ruim 100 medewerkers, waarvan 60 in Nederland. Het unieke aan de organisatie is, dat het gevoel van een familiebedrijf hier nog heerst. Dit in combinatie met een gedrevenheid en vooruitstrevendheid. Zo is er een team van specialisten dat continu op zoek is naar productinnovaties, waarmee de organisatie ook mooie prijzen wint! De organisatie voelt familiair. Deuren staan altijd open en iedereen kan naar het werk komen zoals hij/zij is. Medewerkers mogen bijdragen aan het succes van de organisatie, door bijvoorbeeld actief mee te denken in verbeterprojecten. Er wordt veel gelachen, maar ook hard gewerkt!
Max: ‘Het bedrijf waar ik werk, wij als ROM, werken allemaal voor onze klanten. Het is een hecht team, de sfeer is goed en iedereen kent zijn doel. Iedereen is bereid om de afdeling service te helpen. Het is een zeer zelfstandige functie binnen de service afdeling, met veel mogelijkheden tot zelfontplooiing en persoonlijke inbreng’..
Vanwege het internationale aspect van deze functie is het erg belangrijk dat je ook in vreemde talen goed weet te communiceren. Duits en Engels zijn een vereiste, maar een extra taal (bijvoorbeeld Spaans of Frans), komt ook goed van pas in deze functie. Het dealernetwerk is van onschatbare waarde voor ROM. Jij weet als geen ander hoe je dit netwerk moet onderhouden en een relatie met de dealers kan versterken. Uiteraard is het ook erg belangrijk dat je technisch sterk bent!
ROM bv heeft de werving en selectie exclusief uitbesteed aan Cooster Professionals. Dit houdt in dat wij alle sollicitaties behandelen, ook de sollicitaties die rechtstreeks worden verstuurd naar ROM bv . Wij beoordelen jouw sollicitatie, voeren met jou het eerste kennismakingsgesprek en vertellen jou hierin alles over de functie en organisatie.
Zien wij beide een match? Dan stellen wij jou voor bij ROM bv en blijven jouw contactpersoon tot het moment dat jouw handtekening staat, waarna je direct in dienst treedt bij ROM bv . Wij doen er alles aan om jou te laten slagen!
Heb je interesse in deze leuke functie? Druk dan op bovenstaande knop of mail dan snel jouw CV naar sollicitatie@coosterprof.nl.